EU roaming regulacija

  • Roaming unutar EU/EEA
  • Pozivi, poruke i podatkovni promet po cijeni tarife u domaćem prometu
  • Opis usluge

    EU roaming regulacija 2017.


    Od 15.6.2017. godine počinje se primjenjivati regulacija „Roam Like at Home“ (RLAH) prema kojoj se reguliraju cijene u roamingu između zemalja članica EU/EEA na način da se iste naplaćuju prema cijenama u tarifi koju koristite u Hrvatskoj.

    Regulativa se primjenjuje na promet unutar EEA (European Economic Area - Europski gospodarski prostor), odnosno unutar Europske unije uključujući Norvešku, Island i Lihtenštajn.

    Mobilni Internet i Internet tarife se i dalje neće moći koristiti u roamingu.

    Od 15.6.2017. primjenjuju se sljedeće cijene i način naplate:

    Odlazni pozivi iz EEA prema brojevima u Hrvatskoj i EEA brojevima / minuta

    Cijena poziva prema ostalim mobilnim mrežama u Hrvatskoj

    Odlazni pozivi iz EEA prema zemljama izvan EEA

    Cijena poziva u međunarodnom roamingu prema Tele2 cjeniku

    Dolazni poziv / minuta

    0 kn

    SMS

    SMS poruka prema hrvatskim i EEA mrežama se naplaćuje po cijeni SMS-a prema ostalim mobilnim mrežama u Hrvatskoj

    MMS

    Cijena MMS-aprema hrvatskim i EEA mrežama se naplaćuje po cijeni MMS-aprema ostalim mobilnim mrežama u Hrvatskoj

    Podatkovni promet

    Cijena podatkovnog prometa u Hrvatskoj

     

    Obračunska jedinica u roamingu unutar država EEA jednaka je obračunskoj jedinici tarife u domaćem prometu.

    Ako koristite tarifu s uključenim paketom minuta, SMS-ova i podatkovnog prometa, kod korištenja usluga roaminga unutar država EEA trošit će se jedinice iz paketa.

    Ako koristite tarifu u kojoj se u domaćem prometu obračunava cijena po minuti, SMS-u, MMS-u ili prenesenom podatkovnom prometu, usluge roaminga unutar država EEA će se obračunavati na isti način.

    Ako se u vašoj tarifi primjenjuje smanjenje brzine prijenosa podataka ili onemogućavanje prijenosa podataka nakon određenog iznosa, isti će se primjenjivati i kod korištenja podatkovnih usluga u roamingu u državama EEA. Kod aktivacije surfanja nakon onemogućavanja prijenosa podataka primjenjuje se cijena u domaćem prometu.

     

    Pravila pravedne uporabe


    Prema regulaciji, mobilni operator ima pravo primijeniti pravila pravedne uporabe kod korištenja podatkovnog prometa u roamingu. Navedeno znači da je kod korištenja podatkovnog prometa u nekim tarifama moguće uvesti prag korištenja prijenosa podataka iz podatkovnog paketa unutar roaminga u EEA. Kod takvih tarifa i paketa korisniku će na raspolaganju za surfanje u EEA biti dodijeljen određeni iznos podatkovnog prometa, nakon čega se primjenjuje dodatna naknada po MB podatkovnog prometa koja iznosi 0,07 kn / MB.

    Kod tarifa kod kojih nakon određene količine podatkovnog prometa dolazi do spuštanja brzine prijenosa podataka, korisnik će cijeli iznos podatkovnog prometa po punoj brzini moći iskoristiti i u EEA, nakon čega će se primjenjivati cijena od 0,07 kn / MB.

    Pravila pravedne uporabe obuhvaćaju i dodatne mjere za sprječavanje prekomjernog korištenja i moguću zlouporabu roaming usluga. U takvim slučajevima Tele2 po izvršenoj provjeri može naplaćivati dodatnu naknadu za usluge u EEA roamingu.

     

    PRAVILA PRAVEDNE UPORABE USLUGA PODATKOVNOG PROMETA

    Pretplatnici s obveznim podatkovnim paketom BEZBROJ GB koji se može aktivirati uz tarife RASPALI i EKIPNA te pretplatnici na staroj tarifi Unlimited 400 na raspolaganju imaju 10 GB podatkovnog prometa mjesečno za korištenje u EU/EEA roamingu. Nakon potrošenog EU/EEA paketa nastavljaju surfati po cijeni od 0,07 kn / MB, uz obračunsku jedinicu 1 kB.

    Pretplatnici koji koriste tarife sa smanjenjem brzine, nakon potrošenog podatkovnog prometa surfaju po sniženoj brzini uz cijenu od 0,07 kn / MB, uz obračunsku jedinicu 1 kB.

    Pretplatnici koji imaju uključenu opciju BEZBROJ GB 24 SATA na raspolaganju imaju 0,75 GB podatkovnog prometa u EU/EEA roamingu u trajanju opcije. Nakon potrošenog EU/EEA paketa nastavljaju surfati po cijeni od 0,07 kn / MB uz obračunsku jedinicu 1 kB, ukoliko nemaju aktivne neke druge podatkovne opcije.

    Preuzmite: Pravila pravedne uporabe


  • Pitanja i odgovori

    Pitanja i odgovori za EU roaming regulaciju 2017.

    1. Što je RLAH ili Roam Like at Home?

    RLAH ili Roam Like At Home je nova EU roaming regulacija koja stupa na snagu 15.6.2017. Regulacijom se određuje da će se cijene usluga u EU/EEA roamingu (korisnik se nalazi izvan Hrvatske, u jednoj od EU/EEA država) od tog datuma određivati na osnovu nacionalnih cijena, a odnosi se na mobilne pozive, slanje poruka i korištenje podatkovnog prometa.

     

    2. Na koje se tarife primjenjuje regulacija?

    Regulacija se primjenjuje na glasovne tarife. Na tarifama mobilnog interneta nije moguće korištenje usluga u roamingu.

     

    3. Mijenjaju li se cijene ili uvjeti za usluge roaminga izvan EU/EEA?

    Ne, roaming u ostatku svijeta (izvan EU/EEA) nije predmet ove regulacije i za njega i dalje vrijede iste cijene i uvjeti korištenja

     

    4. Kako se naplaćuju razgovori u EU/EEA?

    Cijena poziva za razgovore unutar EU/EEA u nekoj od država EU/EEA je ista kao cijena poziva u nacionalnom prometu prema ostalim mrežama. Ako korisnik ima paket minuta prema svim ili ostalim mrežama, isti se umanjuje. Ako se u tarifi naplaćuje naknada za uspostavu poziva, ista se naplaćuje kod pozivanja u EU/EEA. Primjerice, u pretplatničkoj tarifi Čisto-tristo uključenih 300 jedinica za pozive i poruke se može iskoristiti za pozive i poruke unutar EEA. U tarifi Revolucija na bonove cijena minute prema svim mrežama iznosi 0,60 kn / min, te se ista primjenjuje za pozive unutar EEA.

     

    5. Kako se naplaćuju SMS poruke u EU/EEA?

    Cijena SMS-a unutar EU/EEA kada se korisnik nalazi u nekoj od država EU/EEA je ista kao cijena SMS-a u nacionalnom prometu prema ostalim mrežama. Ako korisnik ima paket SMS-ova prema svim mrežama, isti se umanjuje. Na primjer, u Slagalici za bonaše s 200 jedinica za minuta i poruke, jedinice se mogu trošiti na SMS poruke unutar EEA. U tarifi Raspali to znači da neograničene SMS poruke vrijede za SMS poruke poslane unutar EEA.

     

    6. Kako se naplaćuje korištenja podatkovnog prometa?

    Kod korištenja podatkovnog prometa troši se promet iz tarife ili paketa koji korisnik ima aktiviran. Ako korisnik nema aktiviran paket podatkovnog prometa, naplaćuje se cijena u nacionalnom prometu. Korisnicima podatkovnog paketa Bezbroj GB na pretplati, te dnevnog paketa Bezbroj GB 24 sata, kao i korisnicima bonova na tarifi Bezbroj GB dodjeljuje se određena količina podatkovnog prometa koji se može iskoristiti u EU/EEA. Za više detalja pogledajte odgovor na pitanje broj 8.

     

    7. Koja se obračunska jedinica primjenjuje od 15.6.2017.?
    Obračunske jedinice su iste kao u nacionalnom prometu. Ako je npr. obračunska jedinica korištenja podatkovnog prometa 10 kB, ista se primjenjuje u EU/EEA roamingu.

     

    8. Što su pravila pravedne uporabe?

    Pravila pravedne uporabe se odnosi na više mjera koje operator može primijeniti za sprječavanje prekomjernog korištenja roaming usluga po domaćim cijenama i sprječavanje zlouporaba. Tako se kod nekih tarifa može odrediti količina podatkovnog prometa dostupnog za korištenja u EU/EEA roamingu. Ista se primjenjuje na tarifu odnosno paket Bezbroj GB.

     

    Osim toga, može se primijeniti mehanizam za utvrđivanje je li korisnik u određenom razdoblju koristio pretežito roaming usluge u EU/EEA roamingu u odnosu na korištenje usluga u Hrvatskoj i je li pri tome uglavnom bio prijavljen u mrežama EU/EEA u roamingu ili u mreži Tele2 u Hrvatskoj; postoji li dugotrajna neaktivnost SIM kartice povezana isključivo s uporabom u roamingu te postoji li uporaba više SIM kartica od strane istog korisnika u roamingu. U tim slučajevima, ukoliko se u promatranom razdoblju od najmanje 4 mjeseca utvrdi navedeno, operator korisniku može poslati obavijest, te ako se nakon 15 dana od obavijesti i dalje postoje pokazatelji prekomjerne uporabe ili zlouporabe, operator može primijeniti dodatnu roaming naknadu kod korištenja usluga u EU/EEA roamingu.

     

    Ukoliko se utvrdi da je pojedini korisnik u prethodnom promatranom razdoblju, koje nije kraće od 4 mjeseca, pretežito koristio pojedinu uslugu u roamingu u EEA i uglavnom bio prijavljen u roamingu u mrežama drugih operatora u EEA, Tele2 može tom korisniku poslati upozorenje o utvrđenom obrascu ponašanja koje upućuje na rizik zlouporabe ili prekomjerne uporabe regulirane roaming usluge u EEA. 

     

    9. Imam neograničen podatkovni promet u paketu Bezbroj GB. Hoću li moći surfati neograničeno u EU/EEA?

    Korisnici na neograničenim podatkovnim paketima neće moći trošiti nacionalni neograničeni paket u EU/EEA roamingu. Njima će biti dodijeljen odvojeni paket za surfanje u EU/EEA. Privatni i poslovni pretplatnici će na raspolaganju imati 10 GB, a korisnici bonova 7 GB za surfanje u EU/EEA: Nakon potrošnje paketa za surfanje u EU/EEA naplaćuje se dodatna naknada za korištenja podatkovnog prometa u iznosu od 0,07 kn/MB.

     

    10. Što ako koristim opciju 24SATA BEZBROJ GB koja pruža neograničeno surfanje na 24 sata?

    Korisnicima koji imaju aktivnu opciju 24SATA BEZBROJ GB biti će dodijeljen paket za surfanje u EU/EEA u iznosu od 0,75 GB. Paket će se moći koristiti samo unutar 24 sata, tj. tijekom trajanja opcije. Ako korisnik potroši 0,75 GB, a opcija je i dalje aktivna, korisnik surfa po cijeni od 0,07 kn/MB sve dok ne završi trajanje opcije.

     

    11. Mijenjaju se li cijene i uvjeti za promet iz Hrvatske prema EU/EEA?
    Međunarodni promet, odnosno pozivi i poruke iz Hrvatske prema drugim državama nisu predmet EU regulacije i ne mijenjaju se.

     

    12. Hoću li moći nastaviti koristiti glasovne i podatkovne EU/EEA roaming opcije?

    EU roaming opcije s uključenim minutama u EU/EEA i podatkovnim prometom u EU/EEA od 15.6.2017. neće biti dostupne za aktivaciju. Pretplatnici koji su aktivirali jednokratne opcije ranije moći će potrošiti promet iz opcije do kraja, a korisnicima bonova će se minute i MB iz opcije preseliti u nacionalni promet. Pretplatnici koji koriste opcije koje se automatski obnavljaju će dobiti SMS poruku na koju trebaju odgovoriti ako žele opcije žele nastaviti koristiti i dalje.

     

    13. Koristim Međunarodnu tarifu na bonove. Što se mijenja na mojoj tarifi?

    Korisnici Međunarodne tarife na bonove od 17.6.2017. neće moći koristiti usluge u roamingu. Za korištenja usluga u roamingu korisnik može aktivirati bilo koju drugu tarifu na bonove dostupnu za aktivaciju. Više o slagalicama za bonaše pogledajte na ovoj stranici: https://www.tele2.hr/privatni-korisnici/tarife/na-bonove/

     


    Ostala pitanja i odgovori


    1. Je li moguće postaviti ograničenja potrošnje podatkovnog prometa u roamingu?

    Da, prema propisima Europske unije koje primjenjujemo korisnici se zaštićuju od prevelikih računa za pristup internetu u roamingu na način da se svim korisnicima inicijalno postavlja limit potrošnje podatkovnog prometa na 350 kn. 

     
    2. Što će se dogoditi kada dosegnem ograničenje potrošnje podatkovnog prometa u roamingu?

    Primit ćete SMS obavijest na 80% ograničenja podatkovnog prometa, i potom i na 100% dosegnutog limita. 
    U SMS obavijesti su upute kako nastaviti surfati - slanjem ključne riječi ROAMSURF na besplatan broj 13882. 
    Ukoliko ne pošaljete ključnu riječ za nastavak surfanja, pristup internetu u roamingu neće više biti moguć u tekućem mjesecu.

     
    3. Što ako dosegnem limit, ali ne pošaljem ROAMSURF na 13882?

    U tom slučaju nećete više moći koristiti podatkovne usluge u roamingu do kraja tekućeg mjeseca, dok će i dalje u tekućem mjesecu normalno raditi SMS i govorne usluge.

     
    4. Mogu li nakon dosezanja ograničenja potrošnje podatkovnog prometa nastaviti surfati?

    Da, ukoliko za nastavak surfanja pošaljete SMS sadržaja ROAMSURF na 13882 moći ćete neometano nastaviti surfati. 
    Slanje SMS poruke na broj 13882 iz Hrvatske i zone EU ne naplaćuje se.

     
    5. Što se događa s limitom nakon što pošaljem ROAMSURF na 13882?

    ROAMSURF na 13882 resetira vaš limit. Primjerice, ako ste imali limit 100 kn, dosegnuli ste ga, i nakon toga poslali ROAMSURF na 13882, zabrana podatkovnog prometa se ukida, opet možete surfati, a limit se opet postavlja na 100 kn i kreće ispočetka.

     
    6. Koliko puta u jednom mjesecu mogu poslati ROAMSURF na 13882?

    Neograničeno puta možete resetirati ograničenje potrošnje podatkovnog prometa u roamingu slanjem ključne riječi ROAMSURF na 13882.

     
    7. Kolika je cijena pristupa internetu iz roaminga ako pošaljem ROAMSURF na 13882 i nastavim surfati i nakon dosezanja ograničenja potrošnje podatkovnog prometa?

    Cijena pristupa internetu u roamingu ista je prije i poslije dosezanja limita, i ovisi o zoni u kojoj se nalazite.
    Ako ste u roamingu unutar EU zone, cijena pristupa internetu u promotivnom razdoblju je 0,46 kn/MB (kn/megabajtu).
     
    8. Mogu li promijeniti iznos na koji je ograničena potrošnja podatkovnog prometa u roamingu?

    Svim Tele2 korisnicima automatski je postavljen limit od 350 kn kao najveća moguća potrošnja podatkovnog prometa u roamingu. 
    Moguće je postaviti niže limite od 100 kn ili 200 kn, slanjem SMS poruke sadržaja ROAMLIMIT100 ili ROAMLIMIT200 na broj 13882.
    Smanjenje limita bit će aktivno unutar nekoliko minuta.
    Slanje SMS poruke na broj 13882 iz Hrvatske i zone EU ne naplaćuje se.

     
    9. Mogu li povećati ili ukinuti ograničenje potrošnje podatkovnog prometa u roamingu?

    Možete ukinuti limit, slanjem poruke ROAMMAXNE na broj 13882. 
     
    Podsjećamo da korištenje podatkovnog prometa u inozemstvu može generirati značajno veće troškove na vašem mjesečnom računu.
    Ponovno postavljanje limita na zadnji iznos limita koji ste postavili moguće je slanjem poruke ROAMMAX na 13882.
    Slanje SMS poruke na broj 13882 iz Hrvatske i zone EU ne naplaćuje se.

     
    10. Kako mogu provjeriti koliko mi je podatkovna potrošnja u roamingu?

    Slanjem besplatne SMS poruke sadržaja ROAMBALANS na broj 13882 dobit ćete obavijest koliko je još kn (kuna) podatkovne potrošnje preostalo dok ne dosegnete postavljeni limit.

     
    11. Što ako imam aktiviran Osobni limit mjesečne potrošnje i ograničenje potrošnje podatkovnog prometa?

    Ako imate aktiviranu uslugu Osobni limit mjesečne potrošnje, vaša ukupna mjesečna potrošnja ne može prijeći iznos koji je postavljen kao Osobni limit, bez obzira na postavljeno ograničenje potrošnje podatkovnog prometa u roamingu.

     
    12. Je li moguće postaviti limit i za ostale usluge u roamingu, npr. SMS i govorne usluge u roamingu?

    Ne. 

    13. Naplaćuju li se pozivi iz EU zone prema Službi za korisnike?

    Pozivi iz zemalja EU zone prema broju Službe za korisnike +385 95 1000 500 su besplatni. 
     

Anketa o zadovoljstvu korisnika Tele2 web stranicom

Dobrodošli u ispunjavanje kratke Tele2 ankete o zadovoljstvu korisnika.
Tele2 nastoji poboljšati uslugu koju pruža svojim korisnicima i u tu svrhu želimo vam postaviti nekoliko pitanja o vašem iskustvu s korištenjem naše web stranice.Unaprijed zahvaljujemo na vašim povratnim informacijama!


Hvala vam na sudjelovanju u našoj anketi!
Vaše povratne informacije su nam dragocjene te ćemo ih upotrijebiti kako bismo dodatno poboljšali naše usluge.
Hvala vam što ste odabrali Tele2.
X
Ispuni
anketu
X